نحوه تولید نایلون کشاورزی یا گلخانه ای

یکی از پرکاربردترین محصولات پلاستیکی، نایلون کشاورزی یا گلخانه ای میباشد. از این نوع نایلون ها در مصارف مختلف استفاده میگردد که شامل: زمین های کشاورزی،گلخانه ها ،ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا درباره نحوه تولید نایلون گلخانه ای و خرید آن شما را راهنمایی کنیم.

فرآیند تولید نایلون کشاورزی یا گلخانه ای:

در فرایند تولید این نایلون، ابتدا مواد اولیه پلی اتیلنی سبک با مواد اولیه پلی اتیلنی سبک خطی با هم ترکیب میشوند و سپس به قیف دستگاه انتقال پیدا میکند و در آنجا مواد مذاب توسط سیلندرهای ماردون به قسمت قالب دسنگاه هدایت میشود .و در آنجا توسط یک هواکش ،مواد مذاب نایلونی تبدیل به جامد شده و به حالت استوانه ای به بالای دستگاه هدایت میشود و در آنجا نایلون استوانه ای شکل توسط دو غلطک تخت میگردند و در نهایت توسط غلطک جمع کن رول میشوند.

فرآیند تولید نایلون نایلون کشاورزی یا گلخانه ای

بیشتر بخوانید: نایلون شیرینگ چیست؟ 

تولید نایلون عریض:

  1. در تولید نایلون عریض ،نوع مواد اولیه مصرفی خیلی مهم میباشد. پیشنهاد میشود در تولید این نوع محصول، از گرید مواد اولیه 075 استفاده شود ،به همراه مواد کمکی خطی تا بتواند نایلون خارج شده از قالب تا ارتفاع 7 الی 10 متری بدون هیچگونه مشکلی بالا برود و این گرید ،به مواد کمک میکند که شل بودن نایلون گرفته شود و نایلون بدون هیچگونه بازی تولید گردد.
  2. دور تولید دستگاه و دور غلطک دستگاه حتما باید در هنگام تولید تنطیم گردد. هر چقدر نایلون عریض تر شود دور تولید بیشتر و به نسبت آن دور غلطک کشنده هم بالاتر میرود.
  3.  نایلون ها ی گلخانه ای عمدتا در تماس مستقیم با آفتاب هستند و به همین دلیل یک مواد افزودنی داخل نایلون میزنند تا از ورود اشعه یو وی به داخل گلخانه جلوگیری کند.

انواع نایلون نایلون کشاورزی یا گلخانه ای:

1- نایلون گلخانه ای :

این نوع نایلون، بر روی یک سری سازه های آهنی کشیده میشود .که در واقع یک سقف شیشه ای مانند بر روی گلخانه به وجود میاورد که باعث میشود نور کافی به گلخانه برسد و در عین حال از ورود  اشعه یو وی به داخل گلخانه جلوگیری میکند.

2- نایلون صیفی:

این نوع نایلون مناسب کشیدن برروی زمین است. که در ابتدا نشا را داخل زمین کاشته و سپس نایلون را بر روی آن میکشند که هم جلوگیری میکند از نفوذ سرما و هم داخل نایلون یک رطوبت بوجود میاید که مناسب رشد نشا میباشد.

3- نایلون ساختمانی:

نایلون ساختمانی همانطور که از اسمش معلوم است ،بیشتر جهت پوشش ساختمان و پوشش کف در ساختمان استفاده میشود.

انواع نایلون نایلون کشاورزی یا گلخانه ای

بیشتر بخوانید: نایلون شیرینگ و شیرینگ pvc 

مشخصات و کاربرد نایلون کشاورزی یا گلخانه ای:

  • نایلون های کشاورزی بسیار ضخیم و مقاوم هستند.
  • نایلون های عریض به واسطه داشتن مواد اولییه ضد یو وی داخل خود مناسب ترین پوشش برای گیاهان است.
  • در صنعت خودرو سازی جهت پوشش پالت هایی که بر روی آن  قطعات خودرو قرار میگیرد استفاده میشود.
  • جهت بسته بندی کیسه های مواد اولیه پتروشیمی که برروی پالت چیده شدند،مورد استفاده می باشد.

خرید نایلون کشاورزی یا گلخانه ای با قیمت مناسب:

در خرید نایلون گلخانه ای باید به چند نکته دقت کرد، که بسیار تاثیر گذار در فرایند خرید آن ها میباشد.

  • وزن بوبین یا لوله مقوایی که نایلون به دور آن پیچیده شده است در قیمت گذاری بسیار تاثیر گذار است. یعنی هرچقدر وزن بوبین سنگین تر باشد نایلون ارزان تر است.
  • مواد درجه 2، که متاسفانه یکسری از تولیدی ها جهت کاهش قیمت تمام شده خود، از این نوع مواد استفاده میکنند. این امر باعث میشود که کیفیت نایلون فوق العاده کاهش پیداکند .

خرید نایلون کشاورزی یا گلخانه ای با قیمت مناسب

بیشتر بخوانید: نایلون تبلیغاتی 

نتیجه گیری:

نایلون گلخانه ای،یکی از مهم ترین عضو یک گلخانه می باشد. زیرا این نایلون ها برای به ثمر رسیدن اقسام خوراکی بسیار مهم می باشند. کیفیت این نایلون جزو مهم ترین شرایط به عمل آمدن یک عضو گیاهی می باشد. شرکت چابک پلاست با تولید انواع و اقسام نایلون های گلخانه ای ،با بهترین کیفیت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

مجموعه تولیدی چابک با تولید بهترین نایلون کشاورزی یا گلخانه ای با بالاترین کیفیت، توانسته است که طیف وسیعی ازمصرف این نوع نایلون را در سراسر کشور جواب گو باشد.برای در یافت اطلاعات در رابطه با نایلون،استرچ،سلفون و…با هماکاران مجموعه چابک پلاست در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *