انواع استرچ پالت و روش های نصب آنها

“استرچ پالت” نوعی پلاستیک نازک است که از آن برای محافظت از کالا ها و محتویات داخل یک پالت به دور آن پیچیده میشود که معمولا در انبار ها و کالا های مسافربری استفاده ی زیادی دارد. این پلاستیک ها با خاصیت انعطلاف پذیری بالای خود به دور پالت ها به اندازه ی نیاز کش آمده و پالت ها و محتویات آن را در جای خود ثابت میکند تا از آن ها در برابر آسیب های احتمالی مراقبت کند، این پلاستیک ها از جنس پلی اتیلن هستند و همچنین امکان بازیافت شدن آنها نیز وجود دارد در ادامه  به کاربرد انواع استرچ پالت و روش های نصب آنها می پردازیم:

مزایای استفاده از “استرچ پالت” :

مزایای استفاده از "استرچ پالت" :

“استرچ پالت” در واقع برای جلوگیری از هرگونه آسیب در حین جابجایی کالا ها استفاده میشود ؛ از این رو نیز تنوع زیادی در عرض ؛ نازکی و فرمول ساخت آنها وجود دارد .
در ادامه نیز به برخی از مهمترین فواید استفاده از “استرچ پالت” ها اشاره میکنیم :

  1. این استرچ ها امکان افتادگی محصولات از روی پالت را به حداقل میرساند.
  2. مانع نفوذ گرد و خاک و رطوبت داخل جعبه ها میشود.
  3. محصولات را به صورت منظم در کنار یکدیگر نگهمیدارد.
  4. همچنین باعث میشود کالا ها با بسته بندی تمیز و خشک به دست مشتری رسیده و رضایت آنها را در این مورد بر می انگیزد.

انواع استرچ کش ها و دستگاه استرچ کش :

انواع استرچ کش ها و دستگاه استرچ کش :

استرچ کش ها به سه صورت دستی ، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک قابل استفاده میباشند که در این بین روش دستی وقت زیاد تری را نیاز دارد و همچنین میتواند باعث آسیب های عضلانی بین کارکنان شود ، از همین رو دو روش دیگر یعنی نیمه اتوماتبک و تمام اتوماتیک برای این کار توصیه مبشود.
انواع مختلفی برای “استرچ کش” وجود دارد که میتواند موارد استفاده از آنها بر حسب بودجه ، نوع بار و عملکرد درخواستی از آنها متفاوت باشد .

پیش استرچ :

از این استرچ در طول فرایند تولید کالا و در کارخانه استفاده میشود که دارای فوایدی از جمله صرفه جویی در مصرف استرچ کش ها و ایجاد هزینه ی کمتراست و همچنین دارای ثبات و استحکام بهتری است و میتوان از آنها هم به صورت دستی و هم مکانیکی استفاده کرد که البته استفاده از آنها به صورت مکانیکی میتواند موجب افزایش سرعت فرایند بشود.

استرچ ریخته گری :

این نوع استرچ ها که دارای سطحی صاف و براق و بدون چسبندگی هستند بیشتر در بسته بندی صنایع غذایی استفاده استفاده میشوند و همچنین بدون افزودنی هستند.
این استرچ ها فقط به خود میچسبند و از تکان خوردن محتویات جلوگیری میکند.این استرچ ها بیشتر برای کالا ها و جعبه های بزرگتر و سنگین تری که نسبت به پارگی یا سوراخ شدن مقاومت بالایی دارند استفاده میشود
که به توسط دستگاه مخصوص خود تولید میشوند. این نوع استرچ ها نیز در زمان کنده شدن سرو صدای زیادی نیز از خود تولید میکند.

دستگاه های استرچ کش:

این دستگاه ها برای کشیدن استرچ ها به صورت مکانیکی طراحی و ساخته شدند که دارای فواید و مزیت های مختلفی نیز هستند.
استفاده از این دستگاه ها باعث سریعتر شدن روند کار و همچنین تاثیرگذاری بیشتر این فرایند میشوند. این دستگاه ها نیز باعث میشوند تا استرچ های کمتری مورد استفاده قرار بگیرد و در نتیجه باعث کاهش هزینه ها میشود.
این روش با نصب ایمن تر باعث میشود که از محموله ها نیز محافظت بیشتری صورت گیرد.

استرچ کش دستی :

این فرایند برای محموله هایی با حجم کوچکتر بکار گرفته میشود و در آن از رول های استرچ کوچکتر و براق تر استفاده میشود تا موجب سریعتر شدن روند کشیدن استرچ شود.

چگونه بهترین “استرچ کش” را برحسب نیاز، شناسایی و انتخاب کنیم؟

شناسایی و انتخاب نوع “استرچ کش” بستگی به نوع محصولات و حیطه ی کاری شما دارد.

عملکرد:

انتخاب نوع استرچ بسیار مهم است زیرا هر نوع از استرچ ها دارای آستانه تحمل هستند و این به این معنی است که استرچ تا قبل از رسیدن به این آستانه تا هرچقدر که کش میاید باید دو مرتبه به حالت اولیه ی خود بازگردد تا در بازدهی و عملکرد آن تاثیر منفی نگذارد.

همپوشانی:

این یک مهارت برای پوشانده شدن قسمت بالایی پالت و ایجاد فشار از بالا به جعبه میشود که توصیه میشود در زمان نصب استرچ با دست از همپوشانی 50% ای استفاده شود و همچنین در استفاده از ماشین های استرچ کش نیز بدون در نظر گرفتن عرض ، اجازه ی همپوشانی 50 میلی متری به آنها داده شود.

باند کشی:

باندکشی به چند کشیدن چند لایه ای از استرچ ها بر روی یک ناحیه ی خاص گفته میشود که برای در کنار هم نگه داشتن چند قسمت جدا از هم استفاده میشود.

محصولات:

در نظر گرفتن اینکه چه محصولی را میخواهید با “استرچ کش” ها بپوشانید نیز مهم است زیرا میتواند وزن هر پالت بر اساس کالا ها متفاوت باشد.

زمان و موقعیت استفاده

اگر تنها در حال نقل مکان از محل کار یا محل زندگی هستید ، روش دستی میتواند انتخاب مناسب و بی دردسری برای شما باشد
هرچند که روش اتوماتیک این فراند نیز در صرفه جویی در زمان بسیار موثر است.

خلاصه ای از استرچ کش ها

“استرچ کش” ها به طور کلی دارای عرض و ضخامت های متفاوتی هستند که یکی از بهترین روش های محافظت از کالا ها در حین جابجایی و جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیب به آنها و در نتیجه ؛ جابجایی آنها در بالاترین سطح سلامت است و همچنین باعث پیشگیری از آسیب های وارده ی احتمالی انسانی در طول محافظت از محموله ها میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *