استرچ صنعتی و استرچ غذایی

استرچ صنعتی، در واقع یکی از انواع استرچ ها به حساب می آید.در واقع به این دلیل برای این نوع استرچ نام صنعتی تعیین شده است که در آن از مواد پتروشیمی به کار رفته شده است. استرچ صنعتی از نظر ظاهری، دارای شفافیت بالا و قدرت کسانی بالایی می باشد. استرچ صنعتی ،داری دو نوع دستی و ماشینی بوده است. پرکاربردترین موردی که برای بسته بندی محصولات انجام میگیرد استرچ صنعتی می باشد. یکی از مهم ترین مزییت های استرچ صنعتی، قیمت کم و کیفیت بسیار بالای آن می باشد. یکی دیگر از مزییت های مهم استرچ صنعتی، قدرت چسبندگی بسیار بالای آن است. که باعث میشود محصول دربرابر انواع آسیب ها در امان باشد. در ادامه به مبحث استرچ صنعتی و استرچ غذایی نیز می پردازیم:

سلفون غذایی یا همان استرچ غذایی، از جمله محصولات پلاستیکی می باشد. که از کاربرد های بسیار زیادی در مصارف خانگی برخوردار است.از استرچ غذایی، به عنوان پوششی برای سطح میوه، مرغ، گوشت، لبنیات، سبزیجات و … استفاده میشود .تا از ورود هر گونه آلودگی در محیط بر روی سطح مواد غذایی جلوگیری کند. مهم ترین خاصیت استرچ غذایی این است که، شما با استفاده از آن میتوانید مواد غذایی را در مدت زمان طولانی نگهداری کنید.

استرچ غذایی چیست؟

استرچ غذایی همانطور که از نامش پیداست ،برای بسته بندی محصولات غذایی انجام میگیرد.دلیل استفاده از آن این است که، هنگام استفاده استرچ برای محصولات غذایی ،هوای کمتری وارد ماده غذایی شده و در واقع در معرض فاسد شدن قرار نمیگیرد.از خصوصیات مهم استرچ غذایی این است که ،قدرت کشسانی بالایی دارد و همچنین دارای ظاهر شفافی نیز می باشد.مزیت کشسانی بالای استرچ غذایی این است که ،در معرض پاره شدن نمی باشد و همین امر باعث میشود سلامت مواد غذایی دیگر در معرض خطر نباشد.به دلیل این که ما هنگام خرید محصولات غذایی نیاز داریم از کیفیت ،تازه و سالم بودن آن آگاه باشیم نیاز است که ظاهر استرچ غذایی از شفافیت بالایی برخوردار باشد.از دیگر مزییت های مهم استرچ غذایی قدرت چسبندگی بسیار بالای آن می باشد ،که باعث می شود مواد غذایی تازگی خود را حفظ کنند.یکی از موارد فاسد و خراب شدن سریع مواد غذایی ،افزایش رطوبت در بسته بنده که محصول قرار دارد می باشد.اندازه فیلم استرچ غذایی، بنا به درخواست خریدار قابل تغییر است. اما اندازه های متداول آن با متراژ بین بازه 10 تا 1000 متر می باشد.عرض آن بین 25 تا 50 سانتی متر و مقدار ضخامت آن بین بازه 10 تا 16 میکرون قابل تغییر است.

استرچ غذایی چیست؟

مزییت استفاده از استرچ غذایی:

  1. جلوگیری از ورود انواع آلودگی به مواد غذایی.
  2. از پوسیدگی ،کپک و فاسد شدن محصولات خوراکی جلوگیری میکند.
  3. طراوت و تازگی محصولات غذایی را فزایش می دهد.
  4. افزایش ماندگاری مواد غذایی.
  5. عدم ورود هوا به بسته بندی محصول خوراکی و درنتیجه خراب شدن آن.

ویژگی های استرچ غذایی:

  1. کاملا شفاف و براق است و باعث میشود تا درون آن ،به وضوح و راحتی دیده شود.
  2. قدرت کشسانی بسیار بالایی دارد و باعث میشود که از پارگی جلوگیری کند.
  3. قدرت چسبندگی بالایی دارد ،که باعث میشود از ورود هوا به درون بسته جلوگیری کند.
  4. عدم تعرق و رطوبت رسانی به محصول خوراکی.

استرچ صنعتی چیست؟

استرچ صنعتی همان طور که از نامش پیداست،برای صنایع مختلف در خط های تولید مورد استفاده قرار میگیرد .استرچ صنعتی یکی از پر کاربرد ترین در صنایع است.این نوع استرچ ،از محصول هنگام جا به جایی که در معرض خطرات احتمالی است جلوگیری میکند. این نوع استرچ صنعتی ،دارای قیمت پایین می باشد،و همچنین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. تولید این نوع فیلم استرچ بنا به درخواست مشتری قابل تغییر است و هیچ محدودیت اندازه ای ندارد.استرچ صنعتی  به صورت رول تهیه شده تا استفاده از آن در صنعت راحت تر باشد. معمولا به مقدار 10 کیلویی قابل عرضه می باشد. اما مقدار آن قابل تغییر هم می باشد.استرچ صنعتی نیز دارای شفافیت بالایی می باشد .به همین دلیل برای بسته بندی کردن محصولات ،گزینه خوبی می باشد. چون در شکیل بودن ظاهر آن نقش بسزایی دارد.همچنین در برابر نور خورشید بسیار مقاوم است.

استرچ صنعتی چیست؟

کاربرد های استرچ صنعتی:

علت اصلی پر کاربرد بودن استرچ صنعتی، قیمت معقول آن می باشد.استرچ صنعتی به صورت رول در بازار عرضه میشود.این استرچ ها در صنایع ساختمانی،بهداشتی،لوازم خانگی،محصولات دارویی و …کاربرد بسیاری دارد .از قدرت شفافیت بالایی برخوردار است.مقاومت بسیار زیادی دارد و درنتیجه میتواند محصولات حساس را بسته بندی کند.در کل این نوع استرچ به صنایع و کارخانه هایی که،میخواهند محصول خود را بدون هیچ گونه آسیبی به دست مشتری برسانند مناسب می باشد.

تفاوت استرچ صنعتی و استرچ غذایی:

استرچ صنعتی و استرچ غذایی هر دو دارای چسبندگی و قدرت کشسانی بسیار بالایی می باشند. اما استرچ صنعتی ،از لحاظ مقاومت سطح بالاتری نسبت ب استرچ غذایی دارد.از لحاظ مواد تکشیل دهنده ،استرچ غذایی از مواداولیه بی خطر تشکیل شده است. که مناسب محصولات غذایی باشد و به سلامت بدن افراد آسیبی نزند.ولی درواقع مقاومت کمتر استرچ غذایی، برای داشتن مواد شیمیایی بسیار کم می باشد.

نتیجه میگیریم: استرچ صنعتی و استرچ غذایی هردو شامل بهترین ویژگی ها می باشند. که کاربرد زیاد آن در زندگی بشر باعث میشود که کیفیت این محصولات هم روز به روز افزایس یابد.

شرکت چابک پلاست هر روز تلاش خود را میکند ،تا کاربردی ترین محصولات را با بالاترین کیفیت به شما عرضه کند.با راه ها ارتباطی زیر با ما باشید.

کارخانه: شهرک صنعتی عباس آباد، بلوار ابن سینا، خیابان 47 – پلاک 1196

شماره تلفن:021 – 36 42 33 93-4   –  0912 – 207 63 21

ایمیل:info@chabokplast.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *