سفره های یک بار مصرف و انواع آن

در بسیاری از کشور ها برای غذا خوردن، به جای این که روی میز، بنشینند روی زمین و از سفره استفاده میکنند. سفره در هر اقلام ،در جنس های متفاوتی بوده به عنوان مثال در جنس: حصیر، پارچه، پوست حیوانات، پلاستیک، چرم و…بوده است. به مرور زمان برای راحتی و عدم نیاز به تمییز کردن سفره ،سفره یکبار مصرف تولید شد. که سفره های یک بار مصرف از مواد پلیمری ساخته شده اند. سفره های یک بار مصرف برای مهمانی ها با جمعیت بالا، تفریح و مسافرت کاربرد بسیاری دارد. در واقع امروزه استفاده بیش از حد سفره های یک بار مصرف به دلیل، وزن پایین، قیمت مقرون به صرفه، بهداشتی بودن، عدم نیاز به تمیز کردن و موجود بودن انواع طرح های مجلسی و شیک مخصوص مهمانی های مجلل در جوامع و بین عموم دیده میشود.

سفره یک بار مصرف چیست؟

بیشتر سفره های یک بار مصرف از مواد پلیمری ساخته میشود، که شامل مواد نفتی هم می باشد. سفره های یک بار مصرف از مواد اتیلنی هم ساخته میشوند ،که هنگام ترکیب شدن با مواد دیگر، طی یک سری فرآیند مختلف تبدیل به سفره یکبار مصرف میگردد. پلی اتیلن که از جنس گرانول بوده با ماده ای به نام کربن قاطی میشود و سفره یکبار مصرف را به وجود می آورد.برای انجام عملیات طرح زدن روی سفره های یک بار مصرف از مستربچ (دانه های رنگی) که مخصوص چاپ نایلون هستند استفاده میشود. سفره های یک بار مصرف، بسته به تعداد رنگ های به کار رفته در آن ها به صورت تک رنگ، دورنگ و چند رنگ شناخته شده است. جالب است بدانیم، تعداد رنگ های به کار رفته در سفره ها به مقدار عرض آن بستگی دارد.

سفره یک بار مصرف چیست؟

بسته بندی سفره یک بار مصرف:

بعد از این که مواد مورد نیاز برای تولید سفره، با یکدیگر مخلوط شدند و طی مراحلی سفره بک بار مصرف پدید آمد و طرح انتخابی روی آن زده شد، سفره های یک بار مصرف در دستگاه رول کن رول میشوند و سپس روی رول موقوا پیچیده میشود و سپس روی مقوا ویژگی های سفره موردنظر مثل: طول سفره، عرض سفره و …درج میشود.

سفره های یکبار مصرف در طرح ها و رنگ های مختلف نظیر: گلدار، طلا کوب، اشکال خطی و هندسی به تولید میرسد.

انواع سفره های یکبار مصرف از نظر جنس:

1- سفره یکبار مصرف از جنس پلیمر(پلی اتیلن):

این نوع سفره، از پر کاربرد ترین نوع سفره می باشد. که دارای ضخامت ها و طرح های مختلفی می باشد. این نوع سفره، در دونوع ضخامت: نازک و ضخیم استفاده میشود.

2- سفره یکبار مصرف از جنس کاغذ :

این نوع سفره ها، از نظر مقدار ضخامت به سفره های ضخیم بسیار شبیه می باشند.که لایه های تشکیل دهنده آن از جنس دستمال کاغذی و یک لایه پلی اتیلن می باشد. این نوع سفره ها دارای تنوع و ظاهر بسیار زیبایی می باشند و مانع عبور هر گونه مایعات که روی آن ریخته میشوند می باشد.

3- سفره یک بار مصرف از جنس OPP:

این نوع سفره ها به تازگی تولید و وارد بازار شده اند. این سفره ها از نظر ظاهری، بسیار شبیه سفره های پلی اتیلنی می باشند. ولی ظاهری شفاف و دارای طرح های بسیار متنوع و زیبایی دارند.

انواع سفره های یکبار مصرف از نظر جنس

ویژگی سفره ها ی یکبار مصرف از نظر جنس:

1- سفره یکبار مصرف پلاستیکی:

از آنجایی که این نوع سفره ها، کاربرد بسیاری دارند و عموما از این نوع سفر ها مورد استفاده قرار میگیرد. اما باید به این موضوع توجه داشت که برای محیط زیست بسیار ضرر دارند و باید استفاده از آن را به حداقل رساند. این نوع سفره ها به دلیل پلی اتیلن موجود در ساختارشان، مایعات را جمع آوری نمیکند.

2- سفره یک بار مصرف شیشه ای:

این نوع سفره ها به دلیل کم حجم بودن و مقاومت بالایی که دارند برای مسافرت و گردش بسیار مناسب می باشند. روی این نوع سفره همانند مدل های دیگر، قابلیت چاپ نیز دارد.

3- سفره یکبار مصرف موجود در مجالس:

از این نوع سفره ها همانطور که از اسمش پیداست، برای مجالس استفاده می شود. این نوع سفره ها هم نیز دارای طرح های متنوع و زیادی می باشند و همچنین دارای ضخامت خوبی نیز می باشند. مهم ترین نکته این نوع از سفره ها، مقرون به صرفه بودنشان می باشد که در قیمت های بسیار پایینی نسبت به دیگر سفره ها به فروش می رسند.

ویژگی سفره ها ی یکبار مصرف از نظر جنس

انواع کاربرد سفره های یکبار مصرف:

  • برای رستوران ها و سالن های پذیرایی میتواند گزینه بسیار خوبی باشد.
  • برای کارمند ها، دانشجویان و افرادی که شاغل هستند و نیاز به سفره کم حجم دارند، گزینه بسیار خوبی می باشد.
  • هنگام پیک نیک و سفر گزینه کم حجم و بهداشتی خوبی می باشد.
  • برای جشن ها و مجالس پر جمعیت بسیاری کاربردی و راحت می باشد.

انواع کاربرد سفره های یکبار مصرف

نتیجه میگیریم: سفره های یکبار مصرف در زندگی روزمره انسان ها کاربرد بسزایی دارد، اما باید حتما توجه داشت که از چه جنس سفره یکبار مصرفی استفاده میکنیم که ضرری برای محیط زیست نداشته باشد. شرکت چابک پلاست باتولید سفره های بهداشتی و مقاوم لحظات با کیفیتی را برای شما میسازد.

شرکت چابک پلاست، تمام تلاش خود را میکند تا بهترین ها را برای شما عزیزان عرضه کند، چون شما لایق بهترین ها هستید. از طریق راه های ارتباطی زیر، با ما همراه باشید .

نشانی کامل کارخانه: تهران، جاده خاوران، شهرک صنعتی عباس آباد، بلوار ابن سینا، خیابان چهل و هفتم (پرستو)

تلفن ثابت کارخانه: 02136424366 – 009122076321

فکس کارخانه: 02136423393

ایمیل شرکت: info@chabokplast.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *