تفاوت بین نایلون حبابدار و نایلکس

در ابتدا میخواهیم ساختار نایلون را توضیح دهیم.نایلون حبابدار تشکیل شده از پلیمر ترکیبی و پلی آمید است. پلی اتیلن دارای مقاومت بسیار بالایی میباشد و در واقع نرم(انعطاف)بالایی برخوردار است یکی از مزییت های نایلون این است که دمای ذوب نسبتا کمی دارد که باعث میشود در معرض ذوب کمتری قرار بگیرد، به دلیل مقاومت بسیار بالای نایلون (شیمیایی و ضربه ای)باعث شده که از نایلون بیشتر برای استفاده های بسته بندی انواع اجسام استفاده کرد. در ادامه به مبحث تفاوت بین نایلون حبابدار و نایلکس میپردازیم:

 آشنایی با نایلکس

نایلکس در مقایسه با نایلون بسیار ذخیم تر است و قدرت تحمل کردن وزن بالایی را دارد که به راحتی پاره نمیشود.بخاطر همین اغلب در میوه فروشی ها از آن استفاده میشود .ایرانی ها بیشتر نایلکس را تحت عنوان مشمبا دسته رکابی میشناسند .

تفاوت های بین نایلون و نایلکس:

تفاوت نایلون و نایلکس در مواد تشکیل دهنده :

تقزیبا80 درصد مواد تشکیل دهنده نایلکس سنگین و ما بقی آن از موادپلی اتیلن سبک تشکیل شده است که ترکیب این مواد ها باهم باعث میشوند که نایلکس دارای انعطاف زیاد(نرم) وشفاف باشد.

تفاوت نایلون ونایلکس در ظاهر:

نایلون نسبت به نایلکس دارای ظاهر شفاف تر ونرم(انعطاف بالا)میباشد و نایلکس دارای ظاهری کدر و خاصیت خشکی است.موقع استفاده از نایلکس همراه با مقداری صدا میباشد در صورتی که نایلون سروصدای زیادی ایجاد نکرده.

تفاوت نایلون و نایلکس در کاربرد :

نایلکس نسبت به نایلون تحمل وزن بیشتری دارد چون نایلون به دلیل ساختار نرمی که دارد تحمل وزن کمتری داردبه همین دلیل نسبت به نایلکس در دایره استفاده محدودی قرار میگیرد .

انواع نایلون و کاربرد آن:

نایلون استرچ:

این نایلون به صورت رول میباشد و دارای چسبندگی و قدرت کشسانی بسیار بالایی میباشد و از نظر ظاهزی کاملا شفاف میباشد.
این نوع نایلون معمولا برای روی پالت استفاده میشود . ضخامت نایلون استرچ معمولا بین بازه 10 الی 50 میکرون در حال تغییراست هرچه تعداد لایه های تشکیل شده نایلون استرچ بیشتر باشد از لحاظ ضخیم بودن بهتر است.

نایلون حبابدار:

این نوع نایلون بسیار شفاف است و به شدت از انواع ضربه ها جلوگیری میکند.جنس آن بسیار لطیف است و اما ساختار بیرونی آن از حباب هایی پراز هوا تشکیل شده .قدرت ضربه گیری آن به شدت بالا است و با خیال راحت میتوان اجسام یا کالاهای حساس و شکستنی را در آن قرار داد.از لحاظ ظاهری دارای سه لایی حباب درشت و سه لایه حباب ریز میباشد.

نایلون گلخانه ای:

با این که نایلون گلخانه ای دارای ضخامت زیادی است اما بسیار وزن سبکی دارد.همانطور که از اسمش معلوم است این نایلون در راه اندازی گلخانه کاربرد دارد .یکی از مزییت های مهم این نایلون قیمت آن است که در مقایسه با دیگر گونه های نایلون ارزانتر است .

نایلون پشت چسب دار:

این نوع نایلون فقط از یک طرف قابلیت استفاده را دارد و دارای 6 طیف رنگی میباشد که دربرای بعضی طرح های سفارشی کاربرد دارد .مزییت مهم آن این است که در مدت زمان بسیار کوتاه میتوان آن را نصب نمود.کاربرد نایلون پشت چسب دار در ورق های گالوانیزه و کامپوزیتی و خودروهای صفر میباشد.

نایلون شیرینگ:

جنس نایلون شیرینگ از پلاستیک میباشد که خاصیت انعطاف(شکل پذیری)بالایی دارد و ضخامت ان بسیار کم(نازک)است.نکته مهم درباره نایلون شیرینگ این است که به شدت به تغییرات دمایی حساس میباشد .در واقع دو نوع نایلون شیرینگ داریم:یک لایه و چند لایه.
لازم به ذکر است هرچه تعداد لایه های نایلون بیشتر باشد کیفیت آن به مراتب بالاتر میرود .ضخامت نایلون های شیرینگ از 30تا200میکرون در حال تغییر است .

نایلون کشاورزی:

نام دیگر نایلون کشاورزی نایلون عریض میباشد .کاربرد نایلون کشاورزی همانطور که از نامش پیداست در صنعت کشاورزی است برای مثال:برای این که محصولات کشاورزی در برابرتغییرات آب و هوا در امان باشه و از سرما زدگی محصولات جلوگیری بشود و نور به اندازه کافی برای محصولات برسد.کاربرد نایلون کشاورزی در مراحل ساخت ساختمان که به عنوان بتن و جلوگیری از ورود و خروج سرما و گرما به ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد .

انواع نایلکس ها:

انواع نایلکس ها

کیسه زباله

نایلکس های مورد استفاده در تبلیغات :

دارای کیفیت بسیار بالایی هستن.معمولا روی این نوع نایلکس ها برند محصول یا هرخدماتی که باشد چا پ میشود. درنتیجه هنگامی که کالای مورد نظر خود را حمل میکنید در واقع تبلیغ برند مورد نظر را هم کرده اید .

نایلکس های دسته رکابی:

کاربرد این نوع نایلکس ها عمئتا در فروشگاه های زنجیره ای میباشد .ویژگی این نوع نایلکس این است که از نظر رنگی تیره است و برای کسانی که نمیخواهند درون نایلکس دیده شود مفید است .

تاریخچه نایلون:

شخصی به نام والاس کاروترز برای اولین بار نایلون را تولید کرد .نایلون در سال 1935 میلادی تولید شد .نخستین مصارف تجاری نایلکس در مسواک و برس و…میباشد .

نایلون و موارد مصرف آن:

یکی از کاربرد های جامع نایلون در لباس های ورزشی میباشد که لباس های ورزشی عمدتا از جنس نایلون میباشد که از لحاظ قیمتی هم بسیار به صرفه و ارزان میباشد.و همچنین در لباس های شنا نظیر مایو استفاده بالایی دارد .

شرکت چابک پلاست در زمینه تولید و عرصه نایلون حبابدار و نایلکس فعالیت دارد در صورت نیاز به این محصولات میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم صورت پذیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *